Pozadina i istraživanje
Više od četiri godine vredno se radilo na razvoju nove Honde Civic, a rezultat je da su gotovo sve komponente nove ili redizajnirane u odnosu na prethodnike. Fokus je bio na olakšavanju vožnje i rukovanja, poboljšanju kvaliteta unutrašnjih materijala, novom dizajnu i aerodinamici i motorima sa poboljšanim performansama i smanjenom emisijom CO2.
Evropski i japanski dizajneri i inženjeri blisko su sarađivali tokom procesa razvoja novog Civica-a. Testiranje je obavljeno prvo u Japanu, a zatim u više navrata u Evropi, kako bi se osiguralo zadovoljenje potreba najzahtevnijih kupaca automobila C segmenta.
Rezultat je novi Civic – ekološki efikasan i ekonomičan automobil.
Funkcionalnost i dizajn
Kako je Civic već imao prtljažnik nenadmašnog kapaciteta među svojim konkurentima, fokus je bio na održavanju vodeće pozicije po unutrašnjem prostoru, uz poboljšanje sveukupnog pakovanja i prostorne efikasnosti, a u pokušaju smanjenja ukupnih dimenzija.
Težnja je bila da se napravi automobil koji će iznenaditi prostranošću i drugim praktičnim karakteristikama, sa unapređenom vidljivošću – proširenim vidnim poljem, kako bi se poboljšalo sveukupno iskustvo vozača.
Novi Civic očuvao je sve karakteristike koje njegovi vozači cene – jedinstven stil i oblik, vozačko iskustvo, futuristički izgled i praktičnost, moderan, prostran i korisniku prilagođen kokpit, prilagodljiva “magična sedišta”. Unapređen je dizajn zadnjeg dela automobila i preglednost pozadi, korišćeni su kvalitetniji materijali, smanjen je zvuk vešanja i povećan komfor u vožnji.
Performanse
Osnovni cilj u razvoju motora i menjača novog Civic-a bio je održavanje visokih performansi, dok je poboljšanje sveukupne efikasnosti motora rezultiralo niskim troškovima.
Novi Civic u ponudi je sa tri opcije motora: 1.4 i-VTEC sa 100 KS, 1.8 i-VTEC sa 142 KS i novi 1.6 i-DTEC sa 120 KS. Svi motori kombinovani su sa šestostepenim ručnim menjačem, imaju ECO Assist sistem, naprednu tehnologiju kontrole goriva, opremljeni su Hill Start asistencijom, raspolažu Idle stop opcijom i imaju indikator stepena prenosa, koji informiše vozača kada je najbolje vreme za promenu stepena prenosa, u cilju maksimiziranja efikasnosti potrošnje goriva. Motor 1.8 može se kombinovati sa specijalno dizajniranim petostepenim automatskim menjačem.
1.6 i-DTEC Earth Dreams Technology
Novi 1.6 i-DTEC dizel agregat prvi je motor iz Hondine Earth Dreams Technology serije, a koji je plasiran na evropskom tržištu. Ovaj motor predstavljen je u Civic modelu početkom 2012. godine. Kombinujući konkurentnu snagu (120 KS) i jedan od najboljih obrtnih momenata u klasi (300Nm pri 2000 o/min) sa emisijom CO2 od samo 94 g/km, novi Civic 1.6 i-DTEC ima neverovatno ekonomičnu potrošnju i performanse.
Ovo je, pre svega, najlakši dizel motor u klasi. Sastoji se od aluminijumske glave motora na aluminijumskom otvorenom bloku motora. Sve pojedinačne komponente posebno su redizajnirane kako bi se težina što više smanjila, dok su veličina i napredna tehnologija proizvodnje dodatno doprinele smanjenju težine.
Glavni cilj Hondinih inženjera za razvoj bio je da smanje mehaničko trenje u 1.6 litarskom i-DTEC motoru do nivoa kakav postoji kod benzinskih motora. To ne samo da smanjuje emisiju gasova i poboljšava iskoristivost goriva, već i poboljšava vreme odziva motora, kako pri praznom hodu, tako i kada je dat gas, čime automobil postaje zabavniji za vožnju.
Novi Civic 1.6 i-DTEC predstavlja impresivnu kombinaciju performansi i ultra niske emisije CO2, koji istovremeno pruža najbolji odnos efikasnosti u potrošnji i odziva na gas u klasi.
Preuzeto sa Honda Srbija sajta
Нема коментара:
Постави коментар